Job Vacancy

1. Part Time Photographer
We accept most event photos

2. Part Time Reporter
Writing in BM/English/Chinese

Send your articles or photos to
admin[at]malaysiatoday.com


Daily News Alert!
* Your email address:
   Name:
   Mobile:
* Enter the security code shown:
 

Your privacy is 100% protected!
Register for Free

You can now be MalaysiaToday Blogger. Signup and start blogging now!


Recent Activites

4 days ago
Khairol Azhar uploaded a new avatar for the group, 1MalaysiaSMS 12:14 AM
Khairol Azhar added a new wall post in the group, 1MalaysiaSMS 12:13 AM
Khairol Azhar added a new bulletin, Work From Home,Anywhere,Anytime 12:10 AM
Khairol Azhar updated group, 1MalaysiaSMS 12:03 AM
5 days ago
Hoh Kwan uploaded a new avatar. 08:04 PM
Buddy Nas added a new wall post in the group, Africans in Malaysia 05:24 PM
1 week ago
Khairol Azhar created a new group, 1MalaysiaSMS Mar 03
mjackson added a new wall post in the group, Africans in Malaysia Mar 02
 

Love Malaysia Today?
Link to us from
your blog or website.




Bookmark Malaysia Today
DAP Kedah ambil keputusan keluar PR PDF Print E-mail
Written by Hariz   
Wednesday, 01 July 2009 23:59

DAP Kedah memutuskan untuk keluar dari gabungan Pakatan Rakyat negeri itu kerana membantah tindakan kerajaan negeri merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Alor Setar.

Sebelum itu, pihak Majlis Bandaraya Alor Setar dilaporkan menjalankan operasi merobohkan pusat penyembelihan tersebut pada jam 3.30 petang.

Susulan daripada itu, Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su dan penyokongnya bertindak menghalang operasi berkenaan tetapi gagal.

DAP negeri kemudian mengadakan satu mesyuarat tergempar untuk membincangkan insiden tersebut.

Justeru pada kira-kira jam 5 petang tadi, Thomas mengumumkan keputusdan DAP Kedah/Perlis untuk keluar dari Pakatan Rakyat.

Sementara itu, ibu pejabat DAP di ibu negara dijangka mengadakan mesyuarat tergempar pada esok hari bagi membincangkan perkara tersebut.

Comments (75)add
0
...
written by huhu , July 02, 2009
PAS kawin DAP =====> Kuching kawin Anjing... Bukan kata nak dapat anak, nak mengawan pun xbleh.. hahaha.

Ini baru 1 negeri blum lg 1 negara huhu

report abuse
vote down
vote up
Votes: -1
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 02, 2009
ASSALAMMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

Kebarangkalian ada hikmah yang tersirat untuk kebaikan umat islam di negara tercinta ini berhubung tindakan DAP Kedah/perlis tersebut.

Insyaallah,sama2 kita berdoa.

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
Wan Simunjan
...
written by adil4swk , July 02, 2009
Pimpinan PAS Kedah punya alasan untuk membuat sesuatu tindakan. Hanya Pemerintahan Kedah yang akan jawab.

Pemimpin DAP berhak membuat keputusan berdasarkan perjuangan mereka.

Bila timbul isu Majlis Pakatan Rakyat akan berunding untuk memperbetulkan keadaan.

Biasalah dalam pentadbiran ada kepentingan masing-masing.

Jika pemimpin DAP merasakan itu tindakan mereka, terserah. Tak ada apa yang salah.

Yang penting, JANGAN ADA PERJUANGAN SANGGUP MENGADAI MARUAH BANGSA UNTUK BERKUASA. Sesungguhnya perjuangan yang sanggup mengadai MARUAH BANGSA demi kekuasaan lebih hina daripada menentang atas prinsip kejujuran perjuangan.

Perkara seperti ini biasalah dalam politik. Hanya pemimpin yang benar2 faham apa itu perjuangan parti akan mampu mengambil tindakan yang akan terus memperkasakan parti.

Tak heran kalau dalam DAP ada pemimpin yang berkepentingan peribadi. Buadaya ni dah ditanam dan disuburkan dalam BN/ umNO. Mungkin tindakan ni terdiri daripada golongan yang berjuang untuk kepentingan peribadi saja.

Percayalah, perkara ni akan dapat diselesaikan dengan baik tanpa menggugat kekuataan Pakatan Rakyat. Malah setipkali PR mampu menyelesaikan masalah besar dalaman mereka maka semakin kuat dan kukuhlah perpaduan dan perjuangan PR di mata rakyat.

Yang penting rakyat MESTI membuang dan menolak umNO. Perjuangan umNO TERLALU HINA untuk membela nasib orang melayu. Melaka dan N9 pernah menjadi lambang PEMBA BIAN umNO terhadap bangsa melayu.

Kepada pemimpin2 PR ingatlah bahawa AGENDA MENJAHANAMKAN DAN MENGUBUR BN/umNO ADALAH KEUTAMAAN BERSAMA.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
0
...
written by UMNO = UntukMelayuNoOtak , July 02, 2009
Huhu, biasalah ni.
perkara kecil saja. kat selangor surau kena roboh oleh khir toyo, UMNO tetap sokong UMNO kan sebab UMNO= Untuk melayu No Otak macam kamu jugaklah. DAP pun itu hanya gimik politik saja sebab depa pun tau betapa bahayanya makan b**i sekarang ni. Lagipun DAP Kedah tak akan beri kesan besar kepada PAS kedah. Dan DAP merajuk dari PAS tapi tak mungkin samasekali join BN. Tak macam melayu dua ekor kat Perak tu. hahaha....... BN Kedah seronok ker kes ini berlaku. ....... Kalau seronok jugak memang UMNO= UntukMelayu NO Otak.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
0
...
written by Hakikatnya , July 02, 2009

Salam sejahtera...

Hakikatnya inilah yang telah saya perkatakan semalam pada Apai.. dimanakah kepastiannya dan jaminan akan berlakunya ketelusan, keadilan & kecekapan kiranya masih ada yang berkepentingan peribadi.. sebabnya mereka ini samada UMNO, PAS, DAP, PKR yang punyai kepentingan dalam mendapatkan sokongan yang sukar dijangka...

Pada saya, ini baru satu kes (kes b**i pulak tu) dah merajuk nak keluar pakatan, dah la pulak tu didirikan di atas tanah secara haram, diberi ruang selama sebulan untuk berpindah dengan persetujuan empunya pusat penyembelihan.., tak keluar. bila tindakan diambil DAP datang biasalah menentang demi kepentingan politik dan kaumnya...

Seperti kes di Perak, pernah YB Dato' Ngeh Ko Ming (DAP-Sitiawan) mencadangkan kepada kerajaan negeri (waktu tu BN) dalam persidangan DUN agar merobohkan semua gerai yang menjaja di tepi jalan (kebanyakkannya penjaja kecil Melayu) di kawasan Sitiawan-Manjung dan apabila Dato' Seri Tajol Rosli mengatakan boleh diambil tindakan tersebut dengan syarat tindakan yang serupa diambil kepada seluruh penjaja yang menjaja di tepi jalan seluruh negeri Perak, dengan pantas cadangan tersebut tidak dipersetujui oleh Dato' Ngeh coz peratusan penjaja kecil ini lebih kepada kaum beliau. Kenapa beliau tak setuju, dan kenapa gerai di tepi jalan Sitiawan-Manjung sahaja yang perlu dirobohkan... pelik kan????

Hakikatnya, saya bukan anti-kaum tetapi kita Melayu perlu sedar bahawa walaupun berbeza pndapat dalam politik, kita perlu senada dalam perkara2 yang melibatkan kepentingan agama Islam dan kaum melayu itu sendiri sebagaimana yang dilakukan oleh DAP, MAC & Gerakan (wakili kaum Cina) dan MIC, PPP, IPF, Hindraf (wakili kaum India)....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
0
...
written by pok man , July 02, 2009
salam untuk semua.

Hal ini ada kepentingan masing-masing.
Kerajaan kedah melihat kepada kepentingan umum yang mana pusat penyembelihan ini beroperasi 30 tahun tanpa permit dan tindakan.
kepentingan masyarakat setempat juga di kira dari masalah bau dan sistem kumbahan.

DAP mengambil kira kepentingan tokeh pusat penyembelihan itu dan bekalan daging b**i ke kedah/perlis.

Kerajaan negeri telah memberi notis tutup dan mengarah tokeh mencari tempat sesuai.. tapi mungkin tokeh ini somebody... tak lut atau pekak..maka dia guna DAP, bijak-bijak...maklumlah dan 30 tahun kat situ, otailah jadinya.

Kami sokong kerajaan kedah...
daging b**i masih dibawa masuk dari selangor,penang,perak wahai DAP.Orang anda tak akan kebulur...
jangan import H1N1 selsema b**i sama udahle...



report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
buat Hakikatnya

pandangan yang dilontarkan terhadap umno/bn bkn sekadar berdasarkan kepada andaian semata2 tetapi lebih kepada pemerhatian selama lebih 50 tahun.

dari apa yang saudara tulis nampak seolah2 saudara semacam menghalalkan apa sahaja perlakuan buruk yang dilakukan oleh umno/bn n yang sekuncu dengannya hanya kerana saudara adalah penyokong fanatik bn dan tanpa berasa bersalah sedikit pun dgn merelakan diri bersekongkol ke atas perbuatan mereka.saya tdk nampak sebarang inisiatif yg ada pada saudara sekurang-kurangnya menegur perlakuan tersebut atau setidak-tidaknya berasa benci dgn perbuatan tersebut.jika inilah sikap yang saudara tunjukkan tidak ade bezanyalah di antara pemimpin2 umno/bn tersebut dgn saudara dan saya cadangkan supaya saudara menukar nick daripada HAKIKATNYA kepada PENGAMPU TEGAR UMNO/BN

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Hakikatnya , July 03, 2009

Pok Man... saya setuju dengan anda, mungkin itu ssalah satu kes di Kedah.. tapi di Perak selain dengan kes sensasinya.. kes penerokaan tanah secara haram tak pernahnya selesai - baik kawasan tasik lombong (digunakan untuk ternakan itik, ayam), tanah rizab jalan digunakan untuk tanaman limau barli (sepanjang highway antara jelapang - ipoh selatan tu la). itu tak termasuk tanah2 bekas lombong yang diteroka untuk tanaman sayur, buah2an dan sebagainya... bila kerajaan perlukan tanah tersebut untuk pembangunan demi kepentingan semua kaum, tengoklah apa tindakan DAP, kerajaan tak adillah, boikot dan sebagainya -samalah sebagaimana yang dilakukan oleh Thomas Su (orang perak tu)..!!! Ini hakikatnya....

Saya suka ambil contoh Perak sbb negeri ini tgh sensasi.. pemberian geran tanah '999' tahun (kerajaan PR sebelum ini). Kampung Baru (55,233 geran) & Kampung Tersusun (73,703 geran). Jumlah keseluruhan geran adalah 128,936 geran. Dari jumlah tersebut secara peratusan pemberian adalah Melayu (27.66%/35,663 geran), Cina (57.49%/74,125 geran) & India (14.85%/19,146 geran).. so dimanakah konsep CAT yang diperjuangkan. Itu tak termasuk tanah2 yang diteroka secara haram...!!! bagaimana pok man, adakah ini dimanakan keadilan??. dan mengapa DAP membisu dalam persoalan ini???

Hakikatnya, saya masih berpegang kuat kepada perpaduan yang senada antara kita orang melayu demi kepentingan agama & melayu itu sendiri. Tak ada lagi parti yang mewakili majoriti melayu melainkan UMNO & PAS... fikir & itulah hakikatnya...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
Hakikatnya

nak cerita pasal Islam konon.Perkara asas nak tutup aurat pun sukar utk dilakukan.jgnlah jadi munafik.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
vijay
...
written by Rajkamal , July 03, 2009
nampak2 semua jembalang pro umno sudah awal2 lagi ada kat sini... Biasa je lah berita lebih kurang boleh hentam kerajaan pakatan...abis anak bini dibawa kemari untuk tulis di ruangan ini....

Kenyataan Thomas Su untuk keluar dari gabungan pakatan tidak berasas langsung...lagi pun kerana hal ba-bi...Ini kah perjuangan Dap selama ini..memperjuangkan pusat2 penyembelihan ba-bi yang beroperasi secara haram?????

Pusat penyembelihan ini telah beroperasi selama 30 tahun di tanah haram..dan sejak tahun 1995 kerajaan negeri kedah telah berkali-kali memberi notis untuk berpindah tetapi tindakan tidak diambil keatas mereka dan yang terkini notis dari kerajaan Pas pada May 2009...

Cara Dap salah disisi undang2 bila cuba menyekat operasi perobohan dan mempertahankan pusat ini yang beroperasi secara haram walaupun notis telah dikeluarkan berpindah...

Thomas su...cuba mempertahankan taukey2 ini dan berpaling tadah terhadap kerajaan negeri...


Perobohan ini di ambil kira atas kepentingan orang awam yang menetap di persekitaran kawasan ini dan untuk mengatasi pencemaran....

Mudah jalan cerita nya.... cari tempat baru dan bina pusat penyembelihan yang tidak mengganggu ketenteraman orang awam...dan beroperasi secara sah...


Kalau takat hal kecil ini DAP kedah sudah nak tarik diri...sudah tersasar perjuangan parti DAP selama ini....

Salah sendiri tetapi nak tuduh orang lain....

Lebih baik Thomas Su keluar dari DAP dan bekerja dengan Taukey2 ba-bi...Sememangnya ini bukan masalah Dap tetapi tekanan dari taukey2 ba-bi...


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
apa yang umno/bn buat selama 30 thn pemerintahan di Kedah terhadap pusat penyembelihan khinzir tersebut yang terbukti telah mendatangkan kesan buruk kepada penduduk sekitar ?...


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Nasi Kandaq Kl , July 03, 2009
adil4swk..

macam mana Pr nak rapatkan barisan tuk menolak umno..sedangkan Dalam Pr pun masih lagi berlaku tolak menolak sesama sendiri.....

Pr..pakatan rapuh...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
dei tambi Nasi Kandaq KL

aku x heran klu dlm pakatan rakyat masih berlaku tolak menolak sesama sendiri coz ia masih lagi baru diwujudkan (setahun jagung)tidak seperti bn yang telah berkurun lamanya wujud tapi masih lagi bangang dan haprak.
PR masih lagi di peringkat bertatih, menimba pengalaman di samping belajar dari kesilapan bagi mengukuhkan lagi ikatan.

mana lebih baik seorang anak muda yang kurang cerdik dengan seorang tua yang bodoh lagi bangang.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by UMNO = UntukMelayuNoOtak , July 03, 2009
Kalau kes macam ni UMNO tak boleh sokong tindakan ustaz azizan sebaliknya masih dok memperkatakan PR rapuh dan sebagainya maka amat terang dan nyata yang UMNO kat sini semua No Otak macam zakaria L dan nasik kandag. PAS membersihkan kekotoran yang UMNO simpan selama 30 tahun tak kan yang tu pun tak faham. Apa punya bodoh mereka2 ini semua. Benda baik macam ni pun masih nak menegakkan benang basah. Tanya UMNO kenapa dulu mereka tak ambil tindakan. Mereka takut kat MCA ka?
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Hakikatnya , July 03, 2009

Saudara Apai,

Saya hormati saudara sebagai seorang insan, tapi bila saudara mempersoalkan akan pegangan agama saya dengan tuduhan munafik saya rasa saudara yang terlebih dahulu perlu memperlihatkan kematangan saudara dalam memberi pandangan/komen. Bukan pandangan kosong yang tiada data & fakta. Jangan sewenang2 menuduh orang lain sebagai munafik. Apakah islam saudara sudah cukup sempurna tahap keimanan & ketaqwaannya..??

Kalau nak beri pandangan tentang agama, kita beri pandangan tentang agama dengan berlandaskan hubungan sesama Islam cara waras dan bukannya berlandaskan emosi beretikakan perlakuan syaitan.. hati2 bila berbicara....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
biasalah tu,........ANJING UMNO ni nampak saja topik sebegini pastinya DUNIA dia orang untuk hemtam PR....

jangan lupa bahawa apa yang dilakukan oleh UMNOPUTRA sekalian tu adalah lebih dari apa yang sedang berlaku kat PR sekarang......

lihat kat Penang, LGE pun menhadapi masalah mainan KOTOR BEE END.......

sekarang kat Kedah pula...........

Kelantan tu susah ckit, sebab Tok Guru kita masih BOLEH TAHAN serangan UMNO tu.....

tak lama lagi mungkin Selangor pula yang kena......

hebat sungguh wahai UMNO ni.......

asyik mencari alasan untuk BERGADUH dengan orang lain saja.....

baik buat persediaan awal untuk menghadapi PRU13 nanti, jangan sampai masa baru nak buat kerja.....

itu kerja panggilnya PHUKEY.......

smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
saudara Hakikatnya

cuaba saudari amati dan fahami betul2 tulisan saya di atas.JANGANLAH JADI MUNAFIK.
ini tidak bermaksud saudara munafik.jangan di sini membawa maksud melarang, menegah, menghindar supaya tidak menjurus ke arah itu.
sekian harap maklum.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
pembetulan : Saudara Hakikatnya
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
sekarang kita kat sini muncul KETUA PRO-UMNO baru....SAUDARA HAKIKATNYA......

mana pi en.ZAKAR + RIA + LAN CHIAO tu

atau sudah pi kat manek urai......

smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
biasalah.....DEMOKARSI kan semua ORANG boleh BERSUARA......kat PAKATAN RAKYAT ni mementing DEMOKARSI.....sebab tu semua anggota / ahlinya BERHAK menyuarakan....

dan akhirnya akan sama-sama duduk membincang dan menyelesaikan....

tak sama kat BEE END tu.....hanya UMNO BODOH yang BERSUARA......mana letaknya kotel TEE KEAT, HSU KOON, SAMY NO VALUE, M KAYVIESSSS......semuanya NO KOTEL....

itu ANJING UMNOPUTRA yang kecil dia pun tak BERANI nak bersuara.....macam mana nak bersuara dengan RAJA SYAITAN tu......

UMNOPUTRA cakap YES, yang lain pun YES......mana berani menegakkan PANDANGAN sendiri......ini bukan DEMORKASI.......

belajarlah kat PR tu,....semuanya SAKSAMA......BERHAK.....ADIL......
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Hakikatnya , July 03, 2009

Pembetulan saudara I.S.A, kita berbicara akan tindak tanduk DAP yang lebih menjurus kepada kepentingan kaum mereka sendiri. Ianya berlainan dengan konsep CAT yang diperjuangkan. Saya sekadar memberikan data & fakta yang kita tidak boleh nafikan agar kita sesama melayu melihat akan perkara ini. Tidak timbul samada saya PRO-UMNO, PRO-PAS, PRO-PKR dan parti2 lain.. cuba saudara lihat dan hayati pandangan/komen saya. pada saya yang benar tetap benar dan salah tetap salah...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
hari ni TOPIK MUKA kat UTUSAN MERAYU tu TULIS : DAP KELUAR PAKATAN.....

kelakar betul ANJING UMNO tu.....DAP KEDAH YANG KELUAR, TAPI DIA TULIS SEAKAN DAP PUSAT......kelakar betul.....

jam GERAKAN DAN UMNO kat PENANG DULU TAK LIHAT HANG TULIS : GERAKAN KELUAR BEE END ??????

bodoh lagi berlagak punya UTUSAN MERAYU......lihat ni malam tu PHUKEYYYY tv 3 nak buat apa liputan.......
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Hakikatnya , July 03, 2009

Hakikatnya UMNO/BN memang telah melakukan kesilapan semasa memerintah Kedah dengan membiarkan pusat penyembelihan ini beroperasi, dan kini PAS melakukan kerja-kerja pembersihan kepada perkara tersebut.. saya setuju akan perkara tu. Dan seharusnya DAP perlu bersetuju dengan tindakan PAS itu dan bukannya menentang dengan keluar dari pakatan di Kedah. Ini yang saya persoalkan. Kenapa dalam isu-isu sebegini DAP beria-beria menentang sedangkan tujuan pelaksanaannya adalah demi untuk kebaikan seluruh rakyat Kedah & Malaysia... dimanakah kewajarannya? Begitu juga dengan isu pemberian ekuiti 50% kepada kaum Bumiputera dalam projek perumahan.., dimanakah kewajaran penentangan ini?? Sedangkan di Perak, PAS boleh bersetuju dengan cadangan pemberian geran sehingga '999' tahun walaupun kaum Melayu tidak mendapat kelebihan dari pemberian geran tersebut?? mengapa PAS tidak keluar dari pakatan?? Ini yang saya persoalkan.. seharusnya DAP matang dan bukan menentang apabila kepentingan kaumnya tergugat...

Hakikatnya, saya tetap pertahankan kaum melayu perlu senada dalam mempertahankannya demi agama dan melayu itu sendiri dengan tidak mengenepikan hak-hak kaum lain di bimu tercinta ini... itulah hakikatnya...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +1
0
...
written by UMNO = UntukMelayuNoOtak , July 03, 2009
I.S.A.......
Perangai penyokong2 UMNO kat sini samalah dengan akhbar utusan meloya. Aku tengok pengarang akhbar utusan ni lebih kurang macam syaitan jugaklah. Suka buat orang bergaduh tapi bila ada perpecahan pengarang utusan akan menuding jari kepada pembangkang sedangkan dialah syaitan besar.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by UMNO = UntukMelayuNoOtak , July 03, 2009
Kes kat kelantan lagi kelakar.
Kerajaan mintak royalti minyak dan nak bawa duit masuk kekelantan itupun pembangkang(UMNO) nak lawan jugak. Nampak tak dimana pendirian mereka? Orang melayu kalau takdak otak memang layak masuk UMNO= UntukMelayuNoOtak.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by pok man , July 03, 2009
....
salam Hakikatnya.

isu pemberian tanah di Perak?
rasionalnya :
1.semua kaum dapat
2.Pemberian mendapat kelulusan semua jabatan kerajaan yang berwajib.
3.Pemberian diberi kepada mereka yang telah lama menetap diatas tanan haram mereka atau tanah TOL.
4.Setelah diberi tanah secara sah, tidak kah cukai/premium boleh dikutip dari mereka, ini menjana pendapatan kerajaan negeri.
5.Jika anda telah duduk dikawasan itu berpuluh tahun,tetapi tidak hak keatas apa yang cucuk tanam dan bina..apa rasa anda?...kena halau
bila syarikat besar beli..
Bila diberi geran..penduduk lega/selamat dan kerajaan dapat cukai.
tiada siapa anyaiya siapa
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
saudara HAKIKATNYA............

anda sudah silap........
kita ni mengamalkan MALAYSIAN.....bukan MELAYU, CINA, INDIA......

anda perlu lebih matang..........
lihat SINGAPURA.......hanya betul KUAT dan PANDAI menjadi PEMIMPIN....dan bukan PANDAI BODEK..
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Hakikatnya , July 03, 2009

salam Pok Man,

Saya tidak kata pemberian tanah itu salah, yang saya persoalkan kenapa DAP perlu keluar dari pakatan hanya semata2 bila kepentingan kaumnya tergugat... itu persoalannya. Memang betullah pernyataan Pok Man tu, tapi
1. Nape hanya pada kampung tersusun & kampung baru sahaja, bagaimana dengan kampung2 tradisional.
2. Mereka pemegang geran yang disahkan oleh kerajaan
3. Mereka juga telah lama menetap ditanah tersebut (sblm merdeka lagi)
4. Nape perlu 999 tahun & tidak 99 tahun sebagaimana kampung2 tradisional
5. Kiranya semuanya diberi tempoh 999 tanpa memilih kampung tertentu, pastinya mampu menjana pendapatan yang lebih kepada kerajaan negeri.
6. Bagaimana DAP melihat bila peratusan pemberian geran tersebut lebih kepada kaum Melayu, adakah ianya akan dipersetujui???

Hakikatnya, saya melihat isu yang timbul dengan data dan fakta yang ada dan bukannya pandangan/komen kosong yang boleh dipertikaikan...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
ASSALAMMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

Teringat kita akan DNAK(Datuk Nik Aziz Kelantan).

Apakah agaknya yang tersirat di benak fikirannya berhubung tindakan DAP sekutu kuatnya yang dijunjung ,disanjung,di kagumi olehnya.


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
en.zakar+ria+lanchiao.......

kalau-kalaulah topik sebegini anda akan muncul akhirnya.......

kalaulah yang topik berkaitan kezaliman UMNO tu, bayang anda pun tak nampak.......

UMNOPUTRA sungguh anda nie......
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by pok man , July 03, 2009
.....
kembali, Hakikatnya.

isu pajakan tanah 999 tahun ini bukanlah besar dan baru belaku di perak.

sebelum ini hanya 2 jenis geran dikeluarkan, iaitu pajakan 99 tahun dan hak milik kekal(free hold).

Adalah lebih baik pajakan 999 tahun dari diberi hak milik kekal.

Dikampung tradisi sebelum ini banyak hak milik kekal di beri atau di kawasan tertentu atas nasihat jab kerajaan spt pejabat tanah dan galian,jabatan hutan,jab pengairan dan saliran dan lain-lain jabatan, pajakan 99 tahun diberi.

perak yang pertama rasanya menpekenal fasa 999 tahun.
saya melihat kebaikan bersama.
negara kita tak akan aman jika:
1.melayu baik, cina ahlong,india samseng.
2.melayu ragut,cina baik,india mabuk
3.melayu dadah,cina rompak,india baik
Malaysia hanya aman jika;
melayu baik,cina baik,india baik dan pendatang haram di hantar pulang.


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
pok man..........

betul tu.............

101% aku beri kat hang..........

kalau nak melayu baik, cina baik, india baik, semua baik.....pakat-pakat gulingkan UMNO dan BEE END tu.....

pastinya masa depan malaysia akan lebih BAIK........
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by pr=paling rapuh , July 03, 2009
ehhhh NICK i betul lar PR=PALING RAPUH
tengok tu, dap dah mula keluar pr tak ke rapuh namanya, kalau alasan ynag kamu bagi mrk baru sethaun jadi pakatan so tunggu le sampai pr dah teguh baru rapas malaysia, mimpi di siang hari le dap, pas, pkrsmilies/wink.gifsmilies/wink.gifsmilies/wink.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
ASSALAMMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

Renung kembali,

jika bangsa Melayu dahulu begitu memusuhi fahaman2 serta ideologi yang dibawa oleh DAP ini(Anak sulung PAP)tetapi ianya berubah kini impak dari kepetahan pemimpin2 Melayu yang dilahirkan begitu mahir menggunakan lidah kurniaan Allah untuk menyatakan bahawa sesungguhnya orang melayu itu harus menjalinkan kerjasam erat dengan DAP ini.

Gengaman erat tangan di antara DSAI,LKS,DNAK.adalah bukti serta gamabaran keakraban mereka.

penyokong taksub tanpa haluan mereka sebenarnya tidak mengetahui apakah sebenarnya agenda peribadi yang tersirat di sanubari benak pemikiran pemimpin2 tersebut.

Yang mereka ketahui adalah angan2 mereka untuk menuju puncak menakluki Putrajaya serta mengharapkan agar penyokong taksub tanpa haluan mereka terus menyembahsokong kepimpinan mereka.
hubungan tersebut
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
sambungan

Hubungan tersebut sebenarnya berprinsipkan niat2 jahat menghancurkan anak bangsa,meruntuhkan tamadun umata islam itu sendiri.

Maka hendaknya laknatlah pemimpin2 yang berpewatakan sedemikian jika mereka terus melakonkan watak2 jahat tersebut demi agenda peribadi mereka.

Justeru marilah kita semua umat islam di bumi bertuah ini berganding bahu,bergengam erat merapatkan saf2 di satu barisan yang telah terbukti keteladanannya,kemuliaan kepimpinannya tidak lain tidak bukan parti anak bangsa iaitu UMNO.

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
Wan Simunjan
...
written by Adil4swk , July 03, 2009
Kalau nak kira tindakan DAP ni sebagai perpecahan Pakatan Rakyat.....itu memang pandangan BN = Busuk Niatnya!

Dalam sesuatu perkara pasti akan ada perbezaan pendapat. Setakat ni apa yang dilakukan oleh DAP cuma mengikut fikiran marah. Tau2 ajelah kenapa mereka marah.

Bila dah berbincang di peringkat tertinggi Pakatan Rakyat nanti... semuanya berjalan lancar. Pasti ada pembetulan tindakan atau keputusan yang memberi kebaikan bersama untuk Pakatan Rakyat.

Gua tak binggung pun kes picisan macam ni. Alah bisa tegakl biasa.

Yang penting asal PAS tidak menggadaikan maruah bangsa untuk berkuasa. Manakala DAP pula tidak berjuang atas kapisiti individu.

Pastinya kepimpinan DAP akan lebih mampu menilai mana yang lebih penting. Individu berkepentingan diri atau misi menumbangkan BN/umNO.

Biasalah komen pro BN = Bodo Namanya!

Yang pasti umNO/BN akan hancur di tangan Pakatan Rakyat. Hoooooore!
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
ASSALAMMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

Bukti kekuasaan serta pengaruh DAP telah mendatangkan impak kehancuran serta ketidakstabilan politik bangsa melayu teserlah di Pulau Pinang serta Perak>

Ianya adalah bersandarkan kebatilan sifat pemimpin2 melayu yang gagal dalam mengejar impiannya untuk menakluki negara.

Maka dihasutnya penyokong taksubnya untuk mengerah seluruh tenaga serta kekuatan untuk merencana agenda peribadinya.


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Nasi Kandaq Kl , July 03, 2009
pakatan apa ni.. yg satu nak buat kerja haram (MENGHALALKAN PUSAT PENYEMBELIHAN b**i SECARA HARAM )...Satu pihak lagi nak menghapuskan yang haram...

ini ker yg dinamakan pakatan...

nampak gaya pas kene bukak balik buku kerajaan perpaduan dgn bn ni..hehehehesmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
En. Zakar opppp zakaria, apa yang kerajaan bn pp buat ke atas org melayu sebelum ni ?????.

Matlamat pr hanya satu yakni utk menumbangkan bn pada pru 13 nnt.takat cakap ko tu hanya org hilang akal dan pengikut tuli umno yg no otak je yang nak dgr.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
en.zakar+ria+lanciao
pr=paling rapuh=phukey runtuh
nasi kandaq kl

kalau topik sebegini u orang pasti muncul dan pakat-pakat hentam.....

sebalik jika topik yang ada kaitan gan u punya bapaq ( umno ), pasti u orang lari sembuyi.....

baik berselindung bawah kain rosmah tu.....

pastinya akan selamat......

phukey sungguh....wahai pro-umno butuh.....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
en.zakar+ria+lanciao
pr=paling rapuh=phukey runtuh
nasi kandaq kl


ini semuanya PERMAINAN KOTOR PHUKEY UMNO PP.......

semua masalah adalah yang terdahulu,....dan DAP / PR hanyalah kambing itam ........

isu ni dan orang yang keluar protes tu semua anjing dan b*bi belaan UMNO.....

dan hampa bertiga juga anjing belaan umno.....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
asslamualaikum...apa gaduh2 ni jom g manik urai tangkap ikan jerung gan ikan bilis buat masak dlm kawah lg best..
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
wakjosh.....pi kat sana buat apa.....nanti pukul 3 sesak tu....

sebab wahai anjing umno sekalian akan berebut-rebut pulang ke kl.....

sudah kalah mah.......apa nak tunggu lama-lama......

smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
tak kan x serik2 lagi asyik kena tipu je sepanjang 52 tahun oleh grombolan umno no ni.hanya lembu, kerbau dan keldai je yg mmg x pernah serik.tak kan nak jadi cam tu kot hehehe.jadi sape yang jadi lembu/kerbau/keldai sebenarnya ?.
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
wak rasa masa dia blk kl tu wak nak psang jaring kat kuala krai lh wak minta I.S.A tlon bleh x?wak sorang je anak2 x d.lepas tu dh dpt sekor2 kita wat kenduri..best tu isi banyak.goreng pun sodap....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
ASSALAMMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH

teringat saya akan kandang khinzir termoden,terbesar,tercanggih di Sepang,Selangor!Dah siap ke?

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
x best lh cite pasal khinzir en zakariah oi..benda tu haram di mkn oleh org islam, wak nk bikin kilang jerung x nk lps kn nanti anak cucu kita di mkn nya......
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
wakjosh......

haram tu tangkap ikan jerung.....
polis raja di-malaysia pun tak berani tangkap....

nak cerita sampai kita ni muka pr nak tangkap dia orang.....

tapi itu jerung dari spesis umno memang kena DITANGKAP.....hang nak makan kah......nanti kena racun makanan macam mana.....

sebab jerung umno ni TERLALU KOTOR sangat......aku ingat bagi kat ANJING makan anjing pun lari lorrr....

smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
Tu pasal wak nk bikin kilang kat perak nk bg kucing gan anjing mkn...x lh lps ni binatang tu duk merempat di bumi sendiri..wak bg cadangan org perak jgn marah no......
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
wakjosh......

rugi tu hang bikin kilang nanti.....kan daging jerung umno tu racun semua.....hang macam mana nak masak.......

aku ingat kucing dan anjing pun tak nak makan lah.......kotor dan busuk sangat......

kalau bagi zombi ubat gigi darlie kat perak tu makan boleh lah.....satu spesisi gan dia mah....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 03, 2009
sebenarnya pemimpin2 pas ini bijak2 belaka.nasib baik dia x terperangkap dgn jerat grombolan umno no ni.klu x dah hampir pasti pas akan menjadi BARUA umno no sepanjang berada di bawah rejim bn dan sekaligus melenyapkan segala impiannya utk menegakkan syiar Islam.

tul x I.S.A

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by I.S.A , July 03, 2009
apai.......PR kita semua ni SATU HATI......walaupun mempunyai perbezaan, tapi kita ni mengamalkan sikap " TERBUKA " dan mendengar semua komen atau pandangan dari semua ahli atau pihak untuk kebaikan semua.....

tak lah semacam apa yang berlaku kat bee end tu....

hanya baruah umno bersuara.....tee keat, samy no value hsu koon semua tutup mulut.....

kalau pas, pkr atau dap cakap saja,.....dia akan hamtam teruk...

kan baik pi selindung bawah kain rosmah atau bawah ketiak najib pun boleh....

smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
wak pun sokong apai punya pendapat,nasib baik orang2 kat dlm pas ni bijak pandai dan x leh di pengula2 kn...klau x wak x respek kat diaorg tu...dh susah baru nk cari kwn..ceh busuk punya olang
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
apai,i.s.a klau ada olang BEE EEND mahu mkn wak nya kari ulo ko bg je banyk lg dlm kawah kat dapor wak,wak nk g utan cari ulo cik zakariah order lh....bisnes ni lg bagus..
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Nasi Kandaq Kl , July 03, 2009
pas roboh pusat penyenbelihan kinzir adalah betul dan tepat..dan dap merancang keluar daripada pakatan rakyat kedah juga betul dan tepat..dua2 betul...tahniah pakatan kedah.....satu2nya tindakan yg betul pernah pakatan rakyat buat..smilies/grin.gifsmilies/grin.gifsmilies/grin.gif
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

wak,saya bukan order sup ulo tu tp saya order bAkso buatan org tanah jowo!


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

Sudara nasi kandaq

Lepas ni ada kemungkinan PAS keluar dari PR pula!

PR ni sebenornya sesuai untuk DAPPKR sahaja!Kerana didlm kedua-duanya terdapat begitu banyak ular kepala hitam dan naga kepala dinasour!

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
sambungan

wak,agaknya bagaimana perasaan wak jika YAB Tok Najib singgah makan bakso di warung wak tu?


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Nasi Kandaq Kl , July 03, 2009
kalau nak ikutkan stratergi politik kini pas amat kuat untuk menyertai umno..berbanding menyertai pr..kerana kedua2 parti seperti dap dan pkr hanya menumpang populariti dan kekuatan pas...tetapi pas seolah2 hilang segala keistimewaan di kalangan dua parti berkenaan di dalam pr.....

pas.. renung2kan dan selamat beramal
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
memng betol bnyk ulo dlm dap ko kena ingat ulo ni g sklh nanti dia belit ko gan kengkawn ko mana ko nk lari nk selamat kn diri g mana2org halau mcm lembu kena halau msuk kebun wak..dia dtg kedai wak,wak nk bg mkn bakso special letak ulo belaan wak ko ikut sekali ye cik zakariah...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

wak ulo dap tu mmg pergi sekolah,tetapi sekolah cin peng,nanti abis puak2 wak di timbaknya,tak di beri nak di timbakk,dah di beri surang2!

wak pikolah yo,
fir,fikir,fikirrrrr
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by cucu kublai khan , July 03, 2009
BUDAYA APAKAH YANG KITA TUNGGANGI SEKARANG NI? ADAKAH BUDAYA KITA SEMAKIN TINGGI?

KEPADA ORANG YANG SENTIASA MENGAJAK ORANG "BERFIKIR" DAN SENTIASA MENGANGGAP DIRINYA 'PEMIKIR' SILA LAWATI "KENDURI CINTA" EMHA AINUN NAJIB/CAK NUN KHUSUSNYA BULAN MEI 2009. PAKE GOOGLE CARI DAN FIKIRLAH SEPUAS-PUASNYA.
ENCIK ZAKARIA SILAKAN

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

sudara cucu kublai khan

fikir,fikir,fikirlah sepuas-puasnya,sedalam-dalamnya,sesuatu tindakan kita samada lurus atau sebaliknya.

fikir,fikir,fikirlah yo
PR TU HANYA MEROSAK SERTA MENGELIRU PEMIKIRAN RAKYAT!

saya ulangi
PR TU HANYA MEROSAKKAN PEMIKIRAN RAKYAT.

Adios,sholat
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
malas wak nk fikir,banyak lg masalah negara yg wak nk fikir dgn gejala sosial dibawah permerintan rejim bn yg zalim kpd rakyat yg meningal kn segala kekotoran di bwah 4 negeri bawah pakatan ni ngeri yg satu lg tu kerajaan haram.....contoh mcm kandang b**i kat selagor idea sapa dulu??bila x ada kuasa putar belit fakta pulok..dah buat najis nk suruh org bersih kn apa punya olang lh ni....tu lh klau lidah dh bercabang ckp pun dh melalut.....keh..keh...
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by cucu kublai khan , July 03, 2009
EN. ZAKARIA,

PAKAI METODE APA UNTUK 'FIKIR'? TOLONG LAH BAGI METODE TERTENTU, MODEL BERFIKIR TERTENTU, INI KAN SOAL KEBENARAN POLITIK, SOAL NEGARA. APA PAKAI 'MODEL' KASSIM AHMAD, MAHADIR STAIL SEKULAR, CARANYA IBNU KHALDUN, IBNU RUSH DLL. JANGAN HANYA MENGAJAK ORANG BERFIKIR TAPI "KAEDAHNYA" TIADA. MANA TAU IKUT METODE KAMU KITA FAHAM ASAS SOKONGAN KAMU.
ATAU CUBA HURAI DASAR PEMIKIRAN KAMU SEHINGGA KAMU MENYIMPULKAN PR MEROSAK PEMIKIRAN RAKYAT DENGAN KAEDAH INI,

Saya cabar kamu untuk menghurai ikut kaedah islam,
- Ilmu dari keterangan Pancaindera (‘ainul-yaqin),
- ilmu dari keterangan akal (‘ilmu-yaqin),
- ilmu dari keterangan wahyu (haqqal-yaqin).

Dalam kaedah ilmiah Islam, ketiga-tiga sumber ini digabungkan untuk memberi kita keberatan atau ilmu.

Jangan semberono, bercakap ajak berfikir,bicara politik seperti kamu sahaja betul dalam berfikir dan hanya kamu yang berfikir.



report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by Pak Taming , July 03, 2009
Pak Taming sokong wakjosh ....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
Assalammualaikumwarahmatullahiwabarakatuh

sudara cucu kublai khan

Merujuk kepada tulisan2 jelek serta komentar2 berbentuk cacian,makian serta cercaan yang di lontarkan oleh kelompok penyokong Pr di portal ini,Adakah rasanya mereka memahami kaedah perbincangan berasaskan metcode penghujahan mtersebut.

Jika ayat2nya didasari oleh majoriti penggunaan bahasa2 kesat sebenarnya selayaknya mereka2 ini di sajikan juga dengan juadah berasaskan resepi kotor,jijik serta tiada kualiti yang kebiasaannya di sajikan untuk mengisi perut makhluk Allah bernama haiw..

Ilmu akal,pancaindera serta keterangan2 merujuk wahyu Allah merujuk kepada kalamullah serta penafsiran sohihnya yang cuba di terapkan sebelum ini di gelaktawa oleh mereka dengan sindiran2 sinis.

Maka,alhamdullillah jika sudara telah mendalami serta mendasari ilmu2 tersebut fahamilah ia sejelas-jelasnya,janganlah hendaknya kita menapisinya dengan dosa2 keegoan impak dari ilmu yang tetanam didada.


report abuse
vote down
vote up
Votes: -1
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
sambungan

Lihat sahaja bagaimana rakyat hari ini serta hari sebelumnya telah di perbodohkan oleh mainan politik pihak pembangkang.

PR sebenarnya adalah pakatan haram yang tidak pernah didaftarkan di ROS(Pendaftar Pertubuhan)sebagai sebuah pakatan yang sah menggabungkan PAS.PKR serta Democratic Action Party

Ianya hanya gabungan yang berkepentingan hanya untuk merampas tampuk kepimpinan negara.

Berbeda dengan BARISAN NASIONAL yang sebelumnya PERIKATAN adalah sebuah wadah perjuangan sah rakyat untuk mentadbir,memaju serta memacu pertumbuhan negara anak bangsa.

Justeru sesuatu rencana atau tindakan yang diambil oleh kalangan gabungan dalam BARISAN NASIONAL tercatat didalam perlembagaannya.

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
sambungan

manakala tindakan yang diambil oleh gerombolan yang bernaung dibawah jenama PR ini berdasarkan kepada emosi masing2(PAS,PKR,DAP).

Maka lihatlah situasinya hari ini,DAP keluar pakatan,Pas keluar kenyataan ingin menubuhkan kerajaan perpaduan dgn UMNO,PKR ambil tindakan memboikot keputusan DAP di PP serta pelbagai lagi tindakan semenjak dulu,kini dan selamanya barangkali.

Jika media menyebarkan berita2 duka tersebut,pemimpin serta gerombolan mereka menuduh media berat sebelah.

Gerombolan serta pemimpin mereka akan menyebar ceritera bahawa kerajaan sengaja memecahbelahkan kelompok mereka.


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
zakaria bin Abd latif
...
written by En zakaria L , July 03, 2009
sambungan

Justeru marilah sama2 kita merenungi dan berfikir adakah makian,cacian,fitnah kita hamburkan kepada kepimpinan negara memberi impak positif kepada pembangunan anak bangsa.

atau sebenarnya mukadimah kepada tanda2 kejatuhan tamadun anak bangsa.

fikir,fikir,fikir..

report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by wakjosh , July 03, 2009
wak nk tanya singkatn ros tu apa ye mcm kak ros yg pernah wak d gr..betol apa kerajan becah belah kn rakyat mcm lh rumah tangga dia x pecah belah tgok saje parti ppp ada 2 perisiden,mana satu betul tu..diaorg lupa sejarah hitam yang diaorg sendiri jd derector mcm ahmad nispu daaa mcm kat perak tu siap bawak pelakon tambahan lg...wak rasa en zakariah pun ada kot tlon cuci lantai yang penuh gan najis2..lidah dh bercabang masih nk berceramah mcm dia perjuang anak bangsa melayu..tp wak x cpt melenting....biar kn budak2 baru nk berlajo erti kehidupan duniawi yg penuh gan tipu daya syaitan ni...nanti dia pulang ke pangkal jalan yang di redai oleh allah taal..ok wak nk tido sok nk noreh getah ni lh realiti kehidupan org kg..lain lh mcm cik zakariah keja best duk jd pengampu BEEE EEED.lupo lak psan gan org BEEE EEED klau nk noreh dtg lh kebun wak x yah duk g manik urai noreh getah jauh tu membasir duit rakyat je..... ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by ank melayu perak..... , July 03, 2009
sy nak tanya en Zakaria L....?sape punya idea bka ladang b**i kat sepang tu...?
kalo saudara nak tau...itu idea dari kerajaan BN dulu dan projek tu dluluskan mase pntadbiran khir toyo....Tan Sri Khalid hanya teruskan projek tu je....saudara x pernah tgk ke ada gmbar mnteri Umno wat isyarat bagus masa wat lawatan kat ladang b**i...tapi x pernah trsiar kat TV pun.....
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by apai , July 04, 2009
En Zakaria L

sebenarnya itulah bahasa yang dirasakan amat wajar dan sesuai digunakan bila berkomunikasi dengan kamu dan yg sama waktu dengannya yang tergolong dalam kategori orang yang tak reti bahasa dan menganggap org lain bodoh.

Kami kira kamu agak sukar utk memahami sesuatu isu jika kami menggunakan bahasa yang sopan dan berlapik.Oleh yang demikian kami beranggapan bahawa hanya dengan bahasa yang sedemikian sahajalah yang membolehkan kamu faham.

sekian harap maklum.


report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
0
...
written by adil4swk , July 04, 2009
Tak apa cakap pasal DAP nak keluar kerajaan Kedah ni. Semua itu kenyataan media BN.

Apa yang penting dalam kes ni ialah......

Nampak sangat selama 50 tahun memerintah Kedah UMNO sebagai kerajaan menghalalkan penternakan ba b secara terbuka dan haram. Langsung tak mau ambil tindakan kerana takut kepada MCA. Kerajaan Kedah sekarang ni baru 1 tahun dah berani buat kerja yang memberi kebaikan kepada rakyat Kedah.

Biasalah BN = Ba B Namanya!

Kerajaan Melaka dan N9 yang telah diperintah oleh umNO sanggup membiarkan rakyat dan bangsanya mandi dan bergelumang dengan air najis ba b ni. Pasti korang ingat bagaimana pengunjung yang mandi kat PD terpaksa mandi air yang mengalir najis ba b di N9. Begitu juga di Melaka.

Kalau DAP tentang.....biasalah !

Gua rasa perkara ni akan seattle punya. Sekurang2nya tindakan PAS benar-benar memelihara bangsa dan rakyat Kedah daripada tercemar dengan kilang ba b haram. Manakala umNO pula senang2 suruh bina dan galak kandang ba b secara haram.

Biasalah BN UMNO = Ba b Nyaman! Untuk Melayu Najis Olehnya. Bangsa lain makan daging, melayu umNO suruh makan taik ba b ! Bangsat Namanya!
report abuse
vote down
vote up
Votes: +0
Write comment

busy
Last Updated on Thursday, 02 July 2009 00:11
 
Copyright © 2008 Malaysia Today | The People's Portal | Malaysia News and Blogs. All Rights Reserved. Malaysia Today News Online
Malaysian daily news | Hot Topics | Breaking News | Happenings | Lifestyle

Advertiser Links(Contact us to advertise your link here):
Malaysia Holiday | Malaysia Property | Malaysia Auction | CutiCutiMalaysia | Malaysia Car | Malaysia Business | Malaysia Art |
Bangsar | Sri Hartamas | Johor Bahru | Kuantan | Kota Kinabalu | Georgetown | Toto Results | Malaysia Hotels | Football | Bola Sepak | Malaysia Games | Yoga | Malaysia Wedding | Forex Tips | Pelajar | Kampung Chat |
Mont Kiara | Melayu | Stock Market | Cyberjaya | Jobs in Malaysia